Rynek private equity w Polsce jest jeszcze stosunkowo młody, ale przyciąga coraz więcej inwestorów. Zarówno fundusze o zasięgu regionalnym, jak i międzynarodowi gracze doceniają stabilną sytuację gospodarczą w naszym kraju oraz duży potencjał wzrostu w wielu branżach. Dla polskiego biznesu fundusze PE mogą być atrakcyjnym sposobem zapewnienia sobie rozwoju.

Fundusz private equity sposobem na rozwój firmy

W celu lepszego poznania charakterystyki rodzimego rynku private equity KPMG w Polsce przeprowadziło analizę blisko 180 spółek portfelowych, w które zainwestowały różne fundusze w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Dodatkowo przebadano 21 funduszy PE działających w naszym kraju. Wyniki badania pokazują, że Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla funduszy, zapewniającym korzystne warunki działania na każdym etapie inwestycji.

Wśród funduszy, które brały udział w badaniu KPMG, połowa zaczęła działać w Polsce po 2003 r. Przystąpienie do Unii Europejskiej w 2004 r. podniosło atrakcyjność naszego kraju w oczach inwestorów. Harmonizacja przepisów prawnych oraz dostosowanie obowiązujących procedur i regulacji do międzynarodowych standardów znacznie zmniejszyły ryzyko dla inwestorów, co spowodowało wzrost aktywności funduszy PE w Polsce. W ostatnich latach nasz kraj znalazł się na celowniku zarówno mniejszych funduszy o lokalnym zasięgu, jak i podmiotów międzynarodowych. Aż jedna trzecia przebadanych funduszy to duzi gracze, których łączna wartość zgromadzonych środków od początku działalności w Polsce wynosi ponad 1 mld euro. Najczęściej są to podmioty, które realizują inwestycje w Polsce z funduszu o zasięgu ponadregionalnym. Natomiast w przypadku 65% badanych podmiotów inwestycje realizowane są z funduszu dedykowanego Polsce lub regionowi CEE.

 

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Najważniejsze trendy w controllingu w 2024 roku

Najważniejsze trendy w controllingu w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł i przynosić będzie nowe wyzwania w dziedzinie controllingu. Jakie narzędzia, technologie i praktyki będą kluczowe dla efektywnych działań controllingowych? Przewidujemy, że w 2024 roku controlling będzie koncentrować się na poprawie szybkości i transparentności procesów.

Czytaj więcej

Rozszerzone planowanie i analiza (xP&A) jako kolejny etap ewolucji finansów

Rozszerzone planowanie i analiza (xP&A) jako kolejny etap ewolucji finansów

Z pewnością każdy specjalista z zakresu finansów słyszał nie raz hasło FP&A, czyli planowanie i analiza finansowa (z ang. Financial Planning & Analysis). Jest to zbiór działań związanych z prognozowaniem, planowaniem, budżetowaniem i analizą, które wspierają główne decyzje biznesowe firmy i ogólną kondycję finansową. W 2020 Gartner po raz pierwszy przedstawił koncepcję xP&A (z ang. Extended Planning and Analysis), czyli rozszerzonego planowania i analizy. Czym jest xP&A? Jakie są kluczowe korzyści wynikające z wdrożenia xP&A? O tym i nie tylko w niniejszym artykule.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.