Rozmowa z Arturem Jeziorowskim - managerem w dziale doradztwa biznesowego Ernst & Young. Specjalizuje się w realizacji projektów transformacji funkcji finansów oraz implementacji efektywnych rozwiązań procesowo-organizacyjnych w zakresie funkcji zarządczych, controllingowych oraz księgowych, w tym projektowaniu i wdrażaniu centrów usług wspólnych.

Czy budżetowanie jest z roku na rok coraz trudniejsze?

Budżetowanie jako powtarzalny proces biznesowy obejmujący planowanie, tworzenie i zatwierdzanie budżetu w jednostkach finansowych i operacyjnych, a także późniejszą jego kontrolę wcale nie musi być trudniejsze lub bardziej złożone z roku na rok. Uważam nawet, że jest odwrotnie. Z upływem czasu rośnie tzw. iloraz inteligencji firm i coraz więcej zjawisk jesteśmy w stanie zaobserwować, zdefiniować, przeliczyć i oczywiście uwzględnić w projekcjach finansowych i operacyjnych. W realizacji procesu budżetowania kierujemy się zwykle logiką oraz zasadami przewagi treści nad formą, istotności informacji oraz jakości i użyteczności danych wykorzystywanych do przygotowania budżetu oraz będących wynikiem budżetowania. Kluczowe jest opracowanie zestawu realnych założeń do budżetu, metodyczna i efektywna kontrola planu w odniesieniu do danych rzeczywistych oraz skuteczna reakcja na wyniki kontroli (szybkie korekty założeń). Wyznacznikiem sukcesu i zarazem najlepszym benchmarkiem w procesie budżetowania jest zawsze brak istotnych odchyleń danych planowanych od rzeczywistych. Pewniej czujemy się ze świadomością, że posiadamy zasoby potrafiące dobrze ocenić przyszłość i efektywne narzędzie wczesnego reagowania.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 84/2022

Controlling finansowy ‑ jak będzie wyglądał w przyszłości?

Controlling finansowy - jak będzie wyglądał w przyszłości?

Z Hanną Piwowarczyk, dyrektor Centrum Finansowego AbbVie na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki rozmawiamy o perspektywach rozwoju rynku centrów usług wspólnych w Polsce, nowej roli controllera oraz szansach na rozwój i karierę w turbulentnych czasach.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Czym jest Autonomous Enterprise?

Czym jest Autonomous Enterprise?

Z Konradem Jakubcem, Business Development Directorem oraz Krzysztofem Kuczkowskim, Intelligent Process Automation Practice Managerem w Mindbox, rozmawiamy o tempie wdrażania automatyzacji w Polsce, obszarach, które najłatwiej jest zautomatyzować, wyzwaniach towarzyszących wdrażaniu stosownych rozwiązań i sposobach na mądre wykorzystanie robotyzacji procesów. Rozmawiamy również o tym, czy automatyzacja wpłynie na zmniejszenie liczby miejsc pracy, możliwościach wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi procesów biznesowych oraz idei Citizen Developerów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.