Rozmowa z Piotrem Pawlakiem - Dyrektorem Departamentu Controllingu w Żabka Polska SA. Pytamy o plany finansowe firmy, tajniki zarządzania kosztami oraz rolę i zadania Działu Controllingu w firmie.

Czy mógłby Pan podsumować 13 lat obecności Żabki na polskim rynku?

Byliśmy prekursorem wprowadzania sieci sklepów typu convenience na polski rynek. Pojawienie się sieci Żabka na rynku sprzedaży detalicznej było więc pewnego rodzaju przełomem. Odpowiednio zbudowana strategia firmy, konsekwentnie wprowadzana od samego początku miała przełożenie na skalę, jaką możemy się obecnie pochwalić. 2500 sklepów to do dziś największa sieć typu convenience. Złożyło się na to wiele lat konsekwentnych, planowanych i przemyślanych działań. Przez 13 lat utrzymywaliśmy wysoką dynamikę rozwoju organicznego, stworzyliśmy największą sformatowaną sieć w Europie Środkowo-Wschodniej. Kreowaliśmy trendy, wyznaczając kierunek rozwoju rynku retailowego w Polsce. Z każdym rokiem rozwijaliśmy się, sukcesywnie zwiększając sprzedaż przypadającą na metr kwadratowy sklepu, stając się najbardziej efektywną siecią FMCG w Polsce.

Co Pana zdaniem stanowi klucz do sukcesu Żabki i umocnienia pozycji lidera wśród sklepów typu convenience w ostatnich latach?

Klucza do sukcesu Żabki nie można zdefiniować w kilku zdaniach. Na pozycję lidera składa się wiele czynników, które, tylko jeśli ze sobą współgrają, tworzą całość. Jednym z bazowych elementów drogi do sukcesu jest konsekwentna realizacja strategii. Stanowi ona swoisty szkielet, który następnie trzeba obudować równie ważnymi detalami. Istotne są inwestycje, nakłady poniesione na rozwój czy też kluczowy zespół menedżerów, który pracuje nad rozwojem firmy. Zdecydowanie liczy się kapitał ludzki. Siłą jest bardzo duże doświadczenie pracowników Żabki, tworzących grupę ekspertów opiniotwórczych. Tak jak przez te 13 lat zmieniał się rynek spożywczy sprzedaży detalicznej w Polsce, tak zmieniała się nasza firma. W 2009 r. wprowadziliśmy nowy projekt Freshmarket, który niewątpliwie pozwoli nam na umocnienie naszej pozycji na rynku.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 84/2022

Controlling finansowy ‑ jak będzie wyglądał w przyszłości?

Controlling finansowy - jak będzie wyglądał w przyszłości?

Z Hanną Piwowarczyk, dyrektor Centrum Finansowego AbbVie na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki rozmawiamy o perspektywach rozwoju rynku centrów usług wspólnych w Polsce, nowej roli controllera oraz szansach na rozwój i karierę w turbulentnych czasach.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Czym jest Autonomous Enterprise?

Czym jest Autonomous Enterprise?

Z Konradem Jakubcem, Business Development Directorem oraz Krzysztofem Kuczkowskim, Intelligent Process Automation Practice Managerem w Mindbox, rozmawiamy o tempie wdrażania automatyzacji w Polsce, obszarach, które najłatwiej jest zautomatyzować, wyzwaniach towarzyszących wdrażaniu stosownych rozwiązań i sposobach na mądre wykorzystanie robotyzacji procesów. Rozmawiamy również o tym, czy automatyzacja wpłynie na zmniejszenie liczby miejsc pracy, możliwościach wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi procesów biznesowych oraz idei Citizen Developerów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.