Rozmowa z Krzysztofem Pietraszkiewiczem - Prezesem Związku Banków Polskich o tym, czy polscy przedsiębiorcy potrafią dobrze zarządzać ryzykiem, jak firmy korzystają z dostępu do informacji gospodarczej, a także o tajemnicy bankowej i kredytowaniu przedsiębiorców w 2010 roku.

Czy – Pana zdaniem – polscy przedsiębiorcy dobrze zarządzają ryzykiem gospodarczym?

Uważam, że polscy przedsiębiorcy to ludzie bardzo innowacyjni i bardzo zapobiegliwi, wbrew temu, co się czasami podaje w polskiej prasie. W ostatnich 20, 25 latach wdrożono bardzo wiele nowych rozwiązań i technologii. Przez cały ten okres Polska – według różnych pomiarów – była krajem, w którym systematycznie wzrastała wydajność pracy i produktywność. Teraz nadszedł czas na nowe rozwiązania, nowy typ innowacyjności oraz na zmiany w zarządzaniu ryzykiem. Bez dokonania postępu w tych obszarach dalsze utrzymanie wzrostu produktywności i wydajności polskiej gospodarki będzie bardzo trudne, wręcz w niektórych obszarach niemożliwe. A bez tego Polska stanie się bardzo mało konkurencyjnym krajem. Jeśli więc chcemy być nadal konkurencyjni przy rosnących wynagrodzeniach, musimy poprawić zarządzanie ryzykiem w działalności gospodarczej oraz bezpieczeństwo obrotu gospodarczego. Powinniśmy poprawić też cały system logistyki i zarządzania, żeby wzrosła wydajność polskiej gospodarki, i w ten sposób bronić atrakcyjności Polski i polskich przedsiębiorstw.

Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 84/2022

Controlling finansowy ‑ jak będzie wyglądał w przyszłości?

Controlling finansowy - jak będzie wyglądał w przyszłości?

Z Hanną Piwowarczyk, dyrektor Centrum Finansowego AbbVie na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki rozmawiamy o perspektywach rozwoju rynku centrów usług wspólnych w Polsce, nowej roli controllera oraz szansach na rozwój i karierę w turbulentnych czasach.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Czym jest Autonomous Enterprise?

Czym jest Autonomous Enterprise?

Z Konradem Jakubcem, Business Development Directorem oraz Krzysztofem Kuczkowskim, Intelligent Process Automation Practice Managerem w Mindbox, rozmawiamy o tempie wdrażania automatyzacji w Polsce, obszarach, które najłatwiej jest zautomatyzować, wyzwaniach towarzyszących wdrażaniu stosownych rozwiązań i sposobach na mądre wykorzystanie robotyzacji procesów. Rozmawiamy również o tym, czy automatyzacja wpłynie na zmniejszenie liczby miejsc pracy, możliwościach wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi procesów biznesowych oraz idei Citizen Developerów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.