Zestawy tematyczne

Zarządzanie po japońsku

Zarządzanie po japońsku

cena: 69,00 zł netto

cena: 84,87 zł brutto

Lean, 5S, gemba, kaizen, kanban, hoshin kanri, muda to tylko część pojęć, jakie trzeba przyswoić, chcąc poznać, a następnie wdrożyć, elementy japońskiej szkoły zarządzania. W przeciwieństwie do zachodniego modelu zarządzania, model japoński stawia na permanentny rozwój pracowników i ich doskonalenie i to on – a nie innowacje – jest podstawą zmian w przedsiębiorstwie. Oznacza to, że przy ocenie funkcjonowania firmy znaczenie ma nie tylko jej wynik finansowy, ale też ocena zaangażowania jej pracowników w procesy zachodzące w firmie.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Jak wykorzystać 5S, czyli pięć filarów ustandaryzowanej organizacji miejsca pracy, jako prostą drogę do stabilizacji procesów w firmie?
  • Jak zorganizować pracę działu finansowego, by była zgodna z gemba?
  • W jaki sposób kaizen może być narzędziem kształtowania optymalnych metod pracy?
  • Jak wykorzystać system kanban do obniżenia zapasów?
  • W jaki sposób raport A3 pomaga w rozwiązywaniu problemów działu finansowego?
  • Jak zarządzać jakością w projektach IT przy pomocy metody Six Sigma?
  • Jaką rolę odgrywa top management we wdrożeniu Lean?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 26/2013

Kanban, czyli japońska metoda obniżania zapasów

kanban-sign-xs.jpg

Stale dążymy do redukcji zapasów, by uwolnić kapitał obrotowy, a jednocześnie walczymy o zapewnienie terminowych dostaw do klienta w wymaganym przez niego czasie. Wciąż jednak istnieje problem – trzeba mieć w magazynie to, co właśnie zamówił klient. System kanban rozwiązuje te problemy, umożliwiając świadome obniżenie zapasów.

Czytaj więcej
nr 42/2015

Kaizen jako narzędzie kształtowania optymalnych metod pracy

Kaizen – z jap. dobra zmiana – to mechanizmy i działania ukierunkowane na doskonalenie małymi krokami. Nie oczekuje się tutaj dużych zmian, ale drobnych usprawnień, których autorami są najczęściej szeregowi pracownicy. I o takich właśnie kaizenach, budowanych i wdrażanych przez pracowników, będziemy tu pisać. Dlaczego? Ponieważ okazuje się, że właśnie takie stopniowe, oddolne zmiany przynoszą...

Czytaj więcej
nr 46/2016

Hoshin Kanri w firmie Nissan

Nissan-logo.jpg

Hoshin Kanri stanowi metodę zarządzania strategicznego zapewniającą przewagę konkurencyjną przez wyprzedzające rozpoznanie otoczenia przedsiębiorstwa i określenie na jego podstawie strategii rozwojowej.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 53/2017

Małe kroki, wielkie zmiany – Kaizen w Hortimex

kola.jpg

Coraz częściej impulsem do wdrożenia systemu zarządzania jakością (SZJ) jest potrzeba posiadania certyfikatu, a nie dostrzega się korzyści doskonalenia organizacji oraz podnoszenia w ten sposób jakości wyrobów i usług.

Czytaj więcej
nr 55/2018

Zintegrowany model zarządzania, łączący cechy BSC i Hoshin Kanri

Obie metody stanowią wielofunkcyjne (przekrojowe, kompleksowe) podejścia umożliwiające zarządzanie strategiczne na poszczególnych, funkcjonalnych szczeblach przedsiębiorstwa (Witcher, Chau 2007, s. 518). Obie koncentrują się na wizji przedsiębiorstwa oraz kładą nacisk na komunikację i proces ciągłego uczenia się organizacji (Asan, Tanyas 2007, s. 1013). Równocześnie różnice między tymi metodami są...

Czytaj więcej
nr 55/2018

Lean Management jako zmiana mentalności w prowadzeniu firmy. Szczupłe zarządzanie w ujęciu ideowym i praktycznym. Od czego i dlaczego zacząć?

FiC_55_17.jpg

Lean Management lub też szczupłe zarządzanie to temat niewątpliwie modny, cieszący się coraz większą popularnością już nie tylko w przemyśle, ale również w sektorach usługowych, służbie zdrowia, bankowości i branży logistycznej. Również uczelnie wyższe wprowadzają do swoich programów nauczania coraz szerszą pod względem merytorycznym tematykę Lean.

Czytaj więcej
nr 56/2018

5S – pięć filarów ustandaryzowanej organizacji miejsca pracy

filary.jpg

Czy możliwe jest utrzymanie sprawnie funkcjonującego stanowiska pracy bez przyjęcia i przestrzegania odpowiednich standardów? 5S, czyli pięć filarów ustandaryzowanej organizacji miejsca pracy, to prosta droga do stabilizacji procesów w naszej firmie.

Czytaj więcej
nr 58/2018

Praca działu finansowego oparta na gemba walk

MC_58_37.jpg

Kultura ciągłego doskonalenia docenia osobiste zaangażowanie wszystkich, którzy mają wpływ na procesy, oraz zachęca do poszukiwania usprawnień w miejscu dodawania wartości. Daleka jest natomiast od teoretyzowania i zarządzania zza biurka. Zasada „idź i zobacz” leży w samym sercu filozofii kaizen i dotyczy każdego, kto chce zrozumieć problem zachodzący w procesie. Takie podejście jest już mocno zakorzenione...

Czytaj więcej
nr 59/2018

Raport A3 pomocą w rozwiązywaniu problemów działu finansowego

MC_59_50.jpg

Nadzór nad realizacją celów, delegowanie zadań i odpowiedzialności, analiza problemów, kontrola wskaźników postępu – każdy z tych obszarów doczekał się już szeregu narzędzi zarządzania, metod nadzoru czy sposobów komunikacji.

Czytaj więcej
nr 60/2018

Gdzie ta gemba? "Ciągłe doskonalenie" w działaniach finansowych i nie tylko

FiC_60_09.jpg

Współczesne zarządzanie, zarówno w ujęciu naukowym, jak i w codziennej praktyce menedżerów całego świata, pełne jest słów wywodzących się z języka japońskiego. Wynika to z inspiracji japońskimi metodami zarządczymi, z których najpopularniejszą jest z pewnością System Produkcji Toyoty jako lean management podbijający kolejne branże i sektory gospodarki. Kaizen, kanban i muda usłyszeć można na co dzień...

Czytaj więcej
nr 60/2018

Rola top managementu we wdrożeniu Lean

FiC_60_13.jpg

Ryba psuje się od głowy – choć to powiedzenie kojarzone jest z negatywnym wydźwiękiem, zwłaszcza wobec osób, które ową głową są, należy wziąć sobie mocno do serca ich znaczenie. I nie trzeba od razu mówić o zepsutej rybie przez tę głowę. To przestroga, że ty – szef, dyrektor generalny, prezes, naczelny wódz, kapitan – odpowiadasz za wszystko, co dzieje się na pokładzie twojego okrętu. A więc jeśli...

Czytaj więcej
nr 64/2019

DMAIC ‑ niedoceniane narzędzie controllingu operacyjnego

MC_64_80.jpg

Przyczyny wielu problemów występujących w organizacji nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Kierownictwo zazwyczaj dowiaduje się o nich, gdy pożar jest już na tyle duży, że jego ugaszenie wymaga podjęcia istotnych zmian organizacyjnych. Nie dziwi zatem, że coraz większego znaczenia nabiera optymalizacja procesów, zanim występujące w nich problemy przybiorą na sile. Tu pomocna okazać się może metoda...

Czytaj więcej
nr 64/2019

Autonomiczne utrzymanie ruchu, czyli TPM

MC_64_86.jpg

Organizm ludzki jest skomplikowaną maszynerią, w której szereg komórek, tkanek i narządów musi ze sobą współgrać w pełnej harmonii, abyśmy mogli odczuwać witalność i cieszyć się zdrowiem. Dla zachowania tego stanu podejmujemy szereg czynności w postaci właściwej diety, regularnych treningów, regularnych wizyt u lekarzy, doskonalimy nasze umiejętności dotyczące rozwoju fizycznego oraz poszerzamy zakres...

Czytaj więcej
nr 67/2020

Six Sigma w projektach IT

MC_67_25.jpg

Środowisko, w którym rozwijane są projekty IT, jest specyficzne – wymaga szybkiego reagowania na zmiany, adaptacji założeń i celów projektu do coraz to nowych wymagań klienta, a także efektywnego wdrażania nowych rozwiązań. Nierzadko też prace nad produktem rozciągają się na wiele projektów, w czasie których tworzone są kolejne moduły do wdrożonego już systemu czy aplikacji. Zarządzanie jakością w...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.