Rozwiązania informatyczne przygotowane w czasach koronawirusa muszą, po pierwsze, móc funkcjonować w zastanej rzeczywistości, po drugie, być gotowe na ewentualną powtórkę scenariusza. Najnowsze trendy w obszarze digitalizacji na rynku automotive wspierają firmy w dostosowaniu się do nadchodzącej rzeczywistości. Cała sprzedaż, także w branży samochodowej, przenosi się do sprzedaży online.

Spadanie na cztery koła. Sposoby branży automotive na pokonanie kryzysu

Trzy stłuczki z pandemią

Jeśli porównać branżę motoryzacyjną do samochodu to na ostatnim, wyboistym odcinku trasy została ona poobijana aż z trzech stron.

Po pierwsze, pandemia zajechała drogę branży transportowej. Ruch został zminimalizowany, w trasy przestały wyjeżdżać niemal wszystkie pojazdy będące częścią flot samochodowych.

Drugie wgniecenie na branżowej karoserii to wycofanie się klientów indywidualnych. Osoby, które planowały zakup samochodu natrafiły na przeszkodę w postaci zamkniętych salonów. Jako że ten biznes jeszcze wciąż w ogromnym stopniu opiera się na fizycznej obecności klienta w miejscu sprzedaży, uniemożliwiło to zrealizowanie transakcji.

Trzecią, głęboką, rysę na przyszłości branży motoryzacyjnej zostawiła niepewność ekonomiczna. Alternatywne scenariusze dotyczące „nowej normalności”, dezorientacja klientów i konieczność zadbania o podstawowe życiowe potrzeby sprawiają, że sprzedaż samochodu jest jeszcze trudniejsza, a jego zakup zajmuje daleką lokatę na liście niezbędnych produktów.

Sukces to więcej niż minimalizowanie strat

W obecnej sytuacji to, co będziemy obserwować i co musi się wydarzyć, to przenoszenie coraz większej liczby elementów procesu sprzedażowego do sieci. To jest terytorium, na którym branża może najwięcej ugrać. Przejście na sprzedaż online najłatwiej przebiega w ramach handlu i marketingu, ale nie są to jedyne możliwe do zaadaptowania obszary. Wśród pozostałych można wymienić między innymi dostawę samochodu czy niektóre usługi serwisowe. Scenariusze pochodzące z Chin mówią wprost – firmy, które mogą chwalić się zminimalizowaniem spadków sprzedaży, w trudnym czasie największego nasilenia epidemii postawiły na przygotowanie i aktywowanie kanałów mobilnych oraz intensyfikację działań marketingowych online. To zarazem najprostsze nasuwające się rozwiązanie – w czasach, w których nie można wyjść z domu, konieczne jest znalezienie innych sposobów dotarcia do klientów, na przykład poprzez strony internetowe, kampanie marketingowe czy lepsze wykorzystanie baz CRM. Zbudowanie listy gorących leadów pozwoliło na mocny start już w początkowych etapach luzowania obostrzeń, gdy sprzedaż w salonie stała się nareszcie możliwa.

Pozostałe 67% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Prawne aspekty obrotu NFT

Prawne aspekty obrotu NFT

NFT – hasło roku 2021, ogromy rynek, który urósł o ponad 20 000%, temat niezliczonych kontrowersji. Czy non-funglible token ma rzeczywistą wartość? Ile jest wart? A może to tylko jedna, wielka bańka spekulacyjna, która po chwilowej modzie z hukiem eksploduje, niwecząc oszczędności graczy na NFT-owych giełdach? Choć wygląda na to, że szczyt zainteresowania NFT z przełomu 2021/2022 r. powoli minął, co przekłada się na pierwsze spadki w sprzedaży tokenów względem wyników z okresu listopad-styczeń, inwestorzy nie czują się zniechęceni – coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie NFT w swojej działalności i wzbogacenie swojej oferty o sprzedaż unikatowych tokenów. Czym zatem są NFT i jakie aspekty prawne związane są z ich obrotem i posiadaniem? Choć prawo jeszcze nie dogoniło postępu technologicznego, po kilkunastu miesiącach funkcjonowania rynku tokenów, jesteśmy w stanie przybliżyć nieco informacji o ich istocie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Kolejne zmiany dla branży e‑commerce (nie tylko) w 2022 roku

Kolejne zmiany dla branży e-commerce (nie tylko) w 2022 roku

Pierwotnie część zmian dotycząca rękojmi oraz dostarczania treści cyfrowych miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku. Termin ten nie został jednak dochowany. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw mający implementować przepisy dyrektywy cyfrowej i towarowej. Obecnie projekt został skierowany do Sejmu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.