Finanse i Controlling 4/2010 (marzec)

Finanse i Controlling nr 4/2010 - Optymalizacja podatkowa

Optymalizacja podatkowa

Trudna sytuacja gospodarcza mobilizuje firmy do poszukiwania nowych źródeł oszczędności. Do poprawy wyników finansowych firmy może przyczynić się prawidłowo przeprowadzona optymalizacja podatkowa. Przedsiębiorca ma w tym zakresie do wyboru szereg rozwiązań, które wymagają wielu zmian organizacyjnych w firmie, bądź też zastosowania zupełnie nowych koncepcji bizensowych.

W bieżącym numerze eksperci na konkretnych przykładach omawiają te rozwiązania, które pozwalają obniżyć obciążenia podatkowe firmy i jednoczesnie poprawić jej wynik finansowy. Ponadto poruszamy tak ważne dla Pańswa tematy, jak wykorzystanie leasingu operacyjnego i finansowego w praktyce oraz sposoby wykorzystania odpisów amortyzacyjnych jako narzędzia zarządzania podatkami w firmach ponoszących straty finansowe.

Ponadto w wydaniu marcowym publikujemy prestiżowy wywiad z profesorem Leszkiem Balcerowiczem, z którym rozmawiamy o czynnikach, jakie hamują rozwój polskiej gospodarki, postulatach, jakie powinna zawierać reforma systemu emerytalnego, reformach, jakie należy w Polsce szybko przeprowadzić oraz o tym, czym jest dla nas świadomość obywatelska.

Swoją wiedzą oraz doświadczeniem dzieli się z Państwem również profesor Krzysztof Rybiński, który podpowiada, jak firmy powinny zarządzać płynnością finansową, gdzie mogą upatrywać szans rozwoju oraz w jaki sposób można skutecznie zwiększyć swoją efektywność kosztową.

Na koniec zachęcam Państwa do zapoznania się z artykułem „Przegrana to jeszcze nie koniec”, w którym eksperci wskazują, co może zrobić przedsiębiorca po otrzymaniu od Izby Skarbowej niekorzystnej decyzji lub postanowienia, które nie jest zgodne z jego oczekiwaniami.

Mam nadzieję, że bieżące wydanie spełni Państwa oczekiwania, dostarczając Państwu profesjonalnych oraz ciekawych rozwiązań finansowych.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 4/2010

Optymalizacja podatkowa w przedsiębiorstwie

Obecna sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw oraz problemy z płynnością finansową skłaniają do poszukiwania rozwiązań umożliwiających minimalizację obciążeń podatkowych. 

Czytaj więcej
nr 4/2010

Podatkowe skutki rezerw tworzonych na należności

W prowadzeniu działalności gospodarczej, poza aspektem wynikowym bardzo ważny staje się problem utrzymania płynności i zarządzania kapitałem obrotowym. 

Czytaj więcej
nr 4/2010

Samochód w firmie. Prawo do odliczenia podatku naliczonego

Z interpretacją przepisów zawsze są kłopoty. Dotyczy to także sposobu zastosowania prawa podatkowego w odniesieniu do odliczania podatku naliczonego w przypadku nabycia samochodów jak i paliwa do nich.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Przegrana to jeszcze nie koniec

Właśnie otrzymaliśmy długo wyczekiwaną decyzję od dyrektora Izby Skarbowej. Cóż jednak z tego, jeśli jest ona niezgodna z naszymi oczekiwaniami? Czy to koniec walki z fiskusem? Nic bardziej mylnego. Szansą na dochodzenie swych praw jest rozprawa w sądzie administracyjnym.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Procedura udzielania kredytu kupieckiego

Podstawowym problemem przy udzielaniu kredytu handlowego jest postawienie pytania, kto ma go udzielać i na jakim poziomie? Przy pierwszym pytaniu „kto?” – odpowiedź jest prosta: odpowiednia „osoba”, której takie zadanie zostało przydzielone. 

Czytaj więcej
nr 4/2010

Leasing jako narzędzie optymalizacji podatkowej

Usługa leasingu w obecnych realiach gospodarczych jest już na tyle powszechnym narzędziem finansowania inwestycji, że nie wymaga tworzenia złożonych definicji wyjaśniających jej istotę i strukturę. 

Czytaj więcej
nr 4/2010

Przekształcenie spółki z o.o. w spółkę komandytową sposobem na oszczędności podatkowe

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością to najpopularniejszy typ spółki w Polsce. Obecnie funkcjonuje ponad dwieście tysięcy takich spółek i żaden inny typ spółki nawet nie zbliża się swoją liczebnością do spółki z o.o.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Planowanie podatkowe w oparciu o amortyzację podatkową

W dobie kryzysu gospodarczego przedsiębiorcy często sięgają po skomplikowane i ryzykowne formy optymalizacji podatkowej, zapominając w wielu przypadkach o prostych, podstawowych możliwościach, jakie dają im przepisy.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Kiedy wdrożyć CPM

Budżetowanie a rozmiary, czyli jak duża musi być firma, by miało sens wdrażanie w niej specjalistycznego rozwiązania wspomagającego budżetowanie?”

Czytaj więcej
nr 4/2010

Analiza odchyleń w controllingu operacyjnym

W praktyce gospodarczej odchylenia między planem a wykonaniem są raczej normą niż wyjątkiem. 

Czytaj więcej
nr 4/2010

Plusy i minusy integracji systemów controllingowych w firmie

Wraz z rozwojem przedsiębiorstw, podnoszeniem się poziomu kwalifikacji i doświadczenia pracowników oraz kadry zarządczej, stajemy nierzadko w obliczu sytuacji, w której model controllingowy - skuteczny jeszcze jakiś czas temu - przestaje odpowiadać wymaganiom kadry zarządczej, rynku czy banków udzielających finansowania.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Microsoft Excel w pracy finansisty

Trzy kroki do otrzymania kluczowych informacji, czyli tabele przestawne w Excelu.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Nie musimy wymyślać Ameryki

Rozmowa z Profesorem Leszkiem Balcerowiczem o czynnikach, które hamują rozwój polskiej gospodarki, reformach jakie należy szybko wdrożyć w Polsce, postulatach jakie powinna zawierać reforma systemu emerytalnego oraz o tym, czym jest świadomość obywatelska.

Czytaj więcej
nr 4/2010

Zacznijmy planować strategicznie

Dyskutujemy o tym, czy polscy przedsiębiorcy potrafią dobrze wykorzystywać fundusze europejskie, zarządzać płynnością finansową, gdzie firmy mogą upatrywać szans rozwoju oraz w jaki sposób mogą skutecznie zwiększyć swoją efektywność kosztową

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2010

Test wiarygodności

Na razie dynamika zjawisk gospodarczych na świecie przebiega zgodnie z oczekiwaniami. Instytucje finansowe zostały uratowane przed bankructwem za pomocą publicznych pieniędzy, co pozwoliło na odbudowanie wiarygodności.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2010

Wyzwania dla bezpieczeństwa informacji w dobie kryzysu

Firma Ernst & Young przeprowadziła Światowe Badanie Bezpieczeństwa Informacji, które swoim zakresem obejmuje analizę aktualnego stanu bezpieczeństwa informacji w organizacjach i głównych czynników kształtujących jego przyszłość.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2010

Trendy gospodarcze IBR 2010

Jest bardzo źle i długo nie będzie lepiej – takie opinie przeważały jeszcze kilka miesięcy temu. Dziś managerowie patrzą ze znacznie większym optymizmem w przyszłość. Czyżby koniec spowolnienia czy kryzysu? Czas na oczekiwane przełamanie negatywnych trendów?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2010

20 lat amerykańskich inwestycji w Polsce

W tym roku mija dwadzieścia lat, od kiedy firmy amerykańskie zaczęły na wielką skalę inwestować w Polsce. Jednocześnie swoje dwudziestolecie obchodzą Amerykańska Izba Handlowa w Polsce (AmCham) oraz firma doradcza KPMG.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.