Nowe konto bankowe, kontrahent z niestandardową walutą, kilka organizacji korzystających ze wspólnego zaplecza finansowego, wymiana systemu ERP, wiele kodów dostępu do różnych systemów bankowych. To tylko kilka przykładowych sytuacji, które stwarzają istotne problemy dla wielu firm. TMS w chmurze likwiduje je jak antybiotyk – kompleksowo.

W większości polskich przedsiębiorstw zarządzanie środkami pieniężnymi oparte jest na plikach Excel z raportami oraz plikach płaskich wymiany danych między systemami finansowo-księgowymi lub ERP a systemami bankowymi. Taki dobór narzędzi sprawdza się, jeżeli mamy do czynienia z niewielką liczbą transakcji, a kwestie kontroli i bezpieczeństwa są drugoplanowe. Również cena nowoczesnych systemów do zarządzania środkami pieniężnymi (Treasury Management System – TMS) bywa przeszkodą w ich zastosowaniu. Pojawienie się aplikacji w chmurze znacząco zredukowało koszty implementacji tego typu rozwiązań, dzięki czemu stały się one łatwiej dostępne. Model oferowania usług IT w chmurze polega na tym, że zarówno aplikacja, jak i dane są utrzymywane centralnie na zasobach usługodawcy, a użytkownicy aplikacji korzystają z nich np. przez przeglądarkę www. Oszczędności są zapewnione chociażby dzięki temu, że usługobiorca nie musi inwestować w sprzęt typu serwer www, a jego dział IT nie jest obciążony dodatkowymi obowiązkami, np. wykonywania kopii bezpieczeństwa. Jak podaje firma doradcza Gartner, do roku 2015 wartość rynku usług w modelu chmurowym przekroczy 20 miliardów dolarów. Dyrektor zarządzający niemieckiego dostawcy systemów Treasury, Martin Bellin, twierdzi nawet, że systemy TMS w chmurze to nie tylko nowa technologia, ale przede wszystkim podstawa reorganizacji procesów zarządzania środkami pieniężnymi. Kompleksowy system TMS powinien wspierać różne funkcjonalności, takie jak operacje bankowe i finansowe czy analiza płynności i pozycji gotówkowej. Powinien on również cechować się możliwością integracji z systemami bankowymi oraz systemami finansowo-księgowymi (FK) lub ERP, mobilnością oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Ważnym elementem w każdym biznesie jest jego promocja i powiązane z nią działania marketingowe. Pomagają one zaangażować społeczność zebraną wokół marki oraz zainteresować nią nowe osoby. Dlatego często decydujemy się na przeprowadzenie różnych form kampanii promocyjnych. Jednak cały proces przygotowania, a następnie przeprowadzenia w skuteczny i efektywny sposób tego rodzaju akcji nie kończy się na etapie kreatywnym i opracowaniu strategii marketingowej. Równie istotne są kwestie prawne, takie jak zidentyfikowanie właściwej formy akcji promocyjnej oraz zadbanie o wszystkie aspekty ochrony danych osobowych.

Czytaj więcej

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy obejmują umowy nazwane, takie jak: umowa najmu (art. 659 kc), dzierżawy (art. 693 kc), leasingu (art. 7091 kc) oraz użyczenia (art. 710 kc). Przedmiotem tego typu umów mogą być aktywa, takie jak: środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz inwestycje w nieruchomości i prawa.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.