Portfolio produktów spod znaku niemieckiego SAP jest ogromne. Spośród wielu produktów i modułów ciekawym rozwiązaniem jest SAP S/4 HANA, czyli system ERP wspierający zarządzanie firmą w czasie rzeczywistym, co umożliwia płynne działanie zarówno w chmurze, jak i on demand. Przyjrzyjmy się mu bliżej.

SAP S/4 HANA to najnowsze rozwiązanie SAP w obszarze systemów ERP przeznaczone do kompleksowego zarządzania firmą i zachodzącymi w niej procesami. Pozwala na szybsze operowanie danymi, zapewnia dostęp do nich w czasie rzeczywistym, a także umożliwia sprawne ich przetwarzanie i wykorzystywanie w raportach. W obrębie platformy znajdziemy moduł S/4 HANA Finance, który w czasie rzeczywistym analizuje i księguje wszystkie operacje odbywające się w naszej firmie. Dzięki modułowi SAP Fiori jest także w pełni mobilnym narzędziem biznesowym.

Jak to działa?

Pakiet S/4 HANA oparty jest na platformie in-memory SAP HANA, co oznacza, że wszystkie kluczowe procesy odbywają się w obrębie pamięci RAM. Jest to zgodne z metodą hot storage, służącą przechowywaniu często wykorzystywanych danych. Pozostałe, rzadko używane informacje przechowywane są w bazie danych SAP HANA, gdzie dostęp udzielany jest za pomocą SQL. Powoduje to zwiększenie wydajności raportów analitycznych. Co więcej, pakiet S/4 HANA w połączeniu z rozwiązaniem SAP Leonardo oferuje funkcję samouczenia się maszyn (machine learning) oraz obliczenia predykcyjne przydatne w analityce.

Skoro już jesteśmy przy analityce, trzeba wspomnieć o pakiecie Business Intelligence (BI). Dane zawarte w SAP BusinessObjects Edge i SAP Predictive Analytics zwykle przedstawione są w formie wizualizacji i opowiadają pewną historię. Na ogół jest to wizja tego, jak powinna wyglądać przyszłość na podstawie zebranych danych (i jej warianty). Pomoże to firmom na takich płaszczyznach, jak:

  • badanie zachowań i upodobań klientów (np. skąd platformy VOD wiedzą, jaki film zasugerować nam w podpowiedziach?);
  • określanie potrzeb, które dopiero zaistnieją (pozyskanie wartościowych leadów – dowiadujemy się, kogo naprawdę szukamy);
  • wprowadzanie na rynek oczekiwanych produktów (wiemy, gdzie, kiedy i co najlepiej się sprzedaje, gdzie jest nisza, a gdzie rynek jest przeładowany – zmniejszamy ryzyko wejścia na rynek i lojalność klientów);
  • tworzenie bardziej skutecznych strategii marketingowych i sprzedażowych (lepsze dotarcie do rynku, gdy zna się różne warianty przyszłości).

Jakie daje korzyści?

Korzyści związane z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa poprzez S/4 HANA:

Dla zarządów firm:

  • optymalizacja zasobów przekłada się bezpośrednio na zwiększenie trafnej produkcji, a co za tym idzie – sprzedaży;
  • utrzymanie lojalności klientów oraz zdobycie nowych.

Dla działu informatycznego:

  • uproszczenie złożonego środowiska IT i obniżenie kosztów integracji różnych systemów IT;
  • spójność danych i ułatwienie integracji procesów;
  • zdolność do szybkiej reakcji na potrzeby związane z technologią informacyjną poprzez redukcję TCO i rozszerzanie funkcjonalności systemów, a także możliwość połączenia się z systemami partnerów;
  • wsparcie dla szybko zmieniającego się środowiska biznesowego.

Dla działu finansowego:

  • planowanie i zarządzanie budżetem;
  • zarządzanie przepływem środków pieniężnych;
  • utrzymanie i podniesienie rentowności;
  • zapewnienie zgodności z przepisami i wymogami dotyczącymi sprawozdawczości zewnętrznej.

Pozostałe 53% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Ważnym elementem w każdym biznesie jest jego promocja i powiązane z nią działania marketingowe. Pomagają one zaangażować społeczność zebraną wokół marki oraz zainteresować nią nowe osoby. Dlatego często decydujemy się na przeprowadzenie różnych form kampanii promocyjnych. Jednak cały proces przygotowania, a następnie przeprowadzenia w skuteczny i efektywny sposób tego rodzaju akcji nie kończy się na etapie kreatywnym i opracowaniu strategii marketingowej. Równie istotne są kwestie prawne, takie jak zidentyfikowanie właściwej formy akcji promocyjnej oraz zadbanie o wszystkie aspekty ochrony danych osobowych.

Czytaj więcej

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy

Umowy o korzystanie z cudzych praw lub rzeczy obejmują umowy nazwane, takie jak: umowa najmu (art. 659 kc), dzierżawy (art. 693 kc), leasingu (art. 7091 kc) oraz użyczenia (art. 710 kc). Przedmiotem tego typu umów mogą być aktywa, takie jak: środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz inwestycje w nieruchomości i prawa.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.