Temat numeru

Poddajemy wnikliwej analizie najbardziej gorące i aktualne zagadnienia finansowe i controllingowe, co pozwoli na bieżąco śledzić trendy i nowości ze świata finansów oraz wyciągnąć cenne wnioski z prezentowanych problemów, dylematów i rozwiązań. Każdorazowo na temat numeru składa się kilka artykułów, których zadaniem jest wielowymiarowe potraktowanie omawianego zagadnienia.

FiC_52_07.jpg

Skuteczne planowanie i kontrola procesów inwestycyjnych

80% polskich firm zaczyna rozważać zastosowanie nowoczesnych rozwiązań do zarządzania procesami biznesowymi w momencie, gdy pojawia się konkretny problem uniemożliwiający wykorzystanie ich pełnego potencjału lub pochłaniający zbyt dużą ilość cennych zasobów – kosztów, czasu czy nakładu pracy. Jednym z takich problemów jest nadmierna ilość papierowej dokumentacji, ale coraz częściej również planowanie i realizacja inwestycji.

Budżetowanie inwestycji – perspektywa wynikowa i przepływów pieniężnych

Podczas tworzenia planów inwestycji w firmie należy rozpatrywać dane przedsięwzięcie w dwóch ujęciach – wynikowym i gotówkowym. W ujęciu wynikowym z jednej strony pokazywane są przychody, jakie firma spodziewa się dzięki niej osiągnąć, z drugiej strony koszty, które należy ponieść w celu realizacji nowego przedsięwzięcia.

Analiza finansowa projektu inwestycyjnego przy użyciu MS Excel – case study

Adam Kopeć   Magazyn Controlling 52/2017

Analiza finansowa to podliczenie wszystkiego, co wiadomo na temat biznesu, za pomocą liczb i sprawdzenie, czy opłaca się go rozpocząć. Im lepiej znamy branżę, tym łatwiej jest przeprowadzić szczegółową analizę, a tym samym poprawnie odpowiedzieć na pytanie, czy warto zainwestować w biznes, czy należy coś w nim zmienić albo w ogóle zainwestować w inne przedsięwzięcie.

Pomiar efektywności procesów sprzedażowych

Tomasz Dyba   Magazyn Controlling 51/2017

Jak sprzedawać bardziej efektywnie i skutecznie? W jaki sposób mierzyć produktywność sprzedaży? Czy istnieją wskaźniki, które to opisują? Jakie powinny być ich wartości? Jest bardzo wiele płaszczyzn, na których prowadzi się rozważania nad produktywnością sprzedaży. W niniejszym artykule przedstawię kilka rzadko stosowanych, ale istotnych analiz.

FiC_51_24.jpg

Outsourcing dla firm usługowych

Korzystanie z zewnętrznych zasobów oraz know-how partnerów biznesowych, powszechnie znane jako outsourcing, od wielu lat stanowi skuteczną metodę wspierania działalności firmy. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii zmieniają się dostępne formy działań w tym zakresie i pojawiają się nowe usługi, które mogą być przekazywane na zewnątrz firmy. Jakie korzyści odnosi się ze stosowania takiego modelu biznesowego? Na jakie elementy należy zwrócić szczególną uwagę, wybierając partnera? Czy outsourcing jest odpowiednim rozwiązaniem dla mojej firmy? To pytania, które zadaje sobie wiele osób zarządzających różnego rodzaju przedsiębiorstwami. Żeby w pełni wykorzystać potencjał outsourcingu, należy na nie odpowiedzieć.

FiC_51_13.jpg

Wycena wartości klienta w firmie usługowej – studium przypadku

W czasach narastającej konkurencji i globalizacji klient stanowi kluczową wartość w przedsiębiorstwach, szczególnie usługowych. W niniejszym artykule zostanie poruszona kwestia wyceny wartości klientów, którą precyzyjnie należy rozumieć jako wycenę wartości relacji z klientami. Po przybliżeniu pojęcia „wartość klienta” omówione zostaną jej podstawowe metody, które w końcowej części artykułu zilustrujemy praktycznym przykładem.

FiC_50_08.jpg

Kluczowe czynniki sukcesu wdrożenia systemu ERP

Jacek Paszek   Magazyn Controlling 50/2017

Oprogramowanie ERP ma pomóc firmie usprawnić jej operacje, jednak może je także skomplikować, jeśli w wyniku błędnych decyzji w czasie wdrożenia nowy system nie spełni oczekiwań użytkowników. Musimy zaangażować pracowników we współpracę z kadrą menedżerską i z dostawcą systemu, żeby firma otrzymała praktyczne oprogramowanie, zwiększające efektywność jej procesów biznesowych.

Archiwum