Ustawa o uszczelnieniu VAT – siedem pułapek, na które muszą uważać przedsiębiorcy i księgowi

FiC_52_04.jpg

Ustawa o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług, uchwalona przez Sejm 1 grudnia 2016 r., została uzasadniona koniecznością ograniczenia nadużyć w rozliczaniu VAT. Przyjęte regulacje mają zwiększyć wpływy z tytułu podatku VAT do budżetu państwa i wyeliminować z gospodarki nieuczciwe zachowania. Niestety ustawa zawiera szereg nieścisłości, znacznie zwiększając ryzyko rozliczeń podatkowych dla uczciwych przedsiębiorców i obsługujących biznes księgowych. Jednak przed fiskusem można się w łatwy sposób obronić.

Ryzyko podczas rozliczania podatku VAT jest obecnie bardzo duże. To nie tylko ryzyko firmy, ale również osobiste osób obsługujących ewidencję i rozliczenia podatkowe. Zaostrzenie przepisów sprawia, że w ferworze zmian i nowych obowiązków niezauważone przez przedsiębiorców pozostają przepisy art. 106m ustawy uszczelniającej, mówiące o obowiązku wprowadzenia kontroli biznesowej.

Podatnicy i księgowi nie zawsze zdają sobie sprawę, że mogą zdecydowanie zmniejszyć ryzyko rozliczeń VAT, wprowadzając obowiązkowe procedury wewnętrznej kontroli biznesowej w procesach obsługi faktur sprzedaży i zakupów, często są wpisane w nowoczesne oprogramowanie księgowe, z którego korzystają.

Ustawa o uszczelnieniu VAT przyniosła szereg wątpliwości w kilku kluczowych zakresach.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum