Finanse i Controlling 7/2010 (czerwiec-lipiec)

Finanse i Controlling nr 7/2010 - Inwestycje biznesowe

Inwestycje biznesowe

Polska mogłaby być znacznie lepszym krajem dla inwestorów. Przeszkadza wiele czynników. Najpoważniejszymi utrudnieniami są duże koszty inwestycji, na które składają się podatki i parapodatki. Kodeks pracy generuje relatywnie duże koszty zatrudnienia, natomiast obciążenia podatkowe polskiego przedsiębiorcy są ciągle na poziomie 34%”. Tak w rozmowie z redakcją kometuje współczesną sytuację Prezes Business Center Club Marek Goliszewski.

W bieżącym numerze nasi eksperci biorą pod lupę polski system inwestycyjny, dokonują analizy parametrów, charakteryzują bariery inwestycyjne oraz wskazują nowe ścieżki rozwoju i komentują najczęściej popełniane błędy w zakresie oceny ryzyka, a także realizacji inwestycji.

Zachęcam również do lektury wywiadu z CFO Allegro Group, podczas którego Sławomir Kubicki dzieli się swoimi opiniami o roli i znaczeniu dyrektora finansowego w nowoczesnym biznesie, e-commerce oraz innowacyjnych rozwiązaniach zintegrowanych.

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy także praktyczne artykuły, m.in. przedstawiające zalety i wady finansowania inwestycji ze środków obcych, wskazujące skuteczne sposoby minimalizowania ryzyka projektów inwestycyjnych oraz przeprowadzania audytu prawnego w procesie inwestycyjnym.

Ponadto nasi współpracownicy z prestiżowego programu MBA Poznań- -Atlanta przygotowali kolejny case study – tym razem dotyczący wniesienia aportem przedsiębiorstwa do spółki kapitałowej oraz efektach takiego zabiegu w sprawozdaniu finansowym.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 7/2010

Wniesienie aportem przedsiębiorstwa do spółki kapitałowej a obraz działalności w sprawozdaniu finansowym

Forma prawna prowadzenia konkretnej działalności gospodarczej nie jest dana raz na zawsze. Szeroki wachlarz możliwości przekształceń dla spółek osobowych i kapitałowych przewiduje kodeks spółek handlowych.

Czytaj więcej
nr 7/2010

Ryzyko projektów inwestycyjnych

W rozwijającej się gospodarce w czasach, kiedy postęp technologiczny i innowacje są kluczowym czynnikiem przewagi konkurencyjnej, realizacja projektów inwestycyjnych staje się koniecznością. Każda decyzja inwestycyjna, aby mogła zagwarantować przyszłe korzyści, powinna być gruntowanie przeanalizowana zarówno pod kątem opłacalności, jak również ryzyka. Efektywność projektu to nie tylko wysoki spodziewany...

Czytaj więcej
nr 7/2010

Zalety i wady finansowania inwestycji ze środków obcych

Realizacja nawet najmniejszego przedsięwzięcia inwestycyjnego wymaga organizacji odpowiedniego kapitału na jego sfinansowanie. Kapitał ten może pochodzić z własnych środków lub ze środków obcych, czyli z instytucji zewnętrznych będących dawcami kapitału. 

Czytaj więcej
nr 7/2010

Rynek instrumentów pochodnych wykorzystywanych do minimalizacji ryzyka finansowego w firmie

Instrumenty pochodne stają się coraz powszechniejszym narzędziem w zarządzaniu ryzykiem walutowym, a ich dostępność na polskim rynku oraz płynność rynków tych instrumentów, pozwalają na efektywne zarządzanie.

Czytaj więcej
nr 7/2010

Inwestycje w środki trwałe – wybrane aspekty podatkowe w zarządzaniu efktywnością sprzedaży

Inwestycje w środki trwałe prowadzą do powstania składnika majątkowego w przedsiębiorstwie, którego zakładany okres używania ma być dłuższy niż rok i który będzie wykorzystywany na potrzeby związane z prowadzoną przez spółkę działalnością gospodarczą. 

Czytaj więcej
nr 7/2010

Audyt prawny w procesie inwestycyjnym

Zanim dojdzie do podpisania umowy albo umów związanych z określonym procesem inwestycyjnym, warto dokonać analizy prawnej sytuacji prawnej majątku, w który przedsiębiorca chce zainwestować oraz oceny prawnej przewidywanych ryzyk związanych z planowaną inwestycją.

Czytaj więcej
nr 7/2010

Analiza inwestycji dla potrzeb finansowania typu Venture Capital

Każda, nawet najbardziej spektakularna działalność gospodarcza, musi mieć swój początek. Aby osiągnąć sukces, trzeba najpierw mieć dobry pomysł, determinację w jego urzeczywistnieniu i, oczywiście, kapitał. Bardzo często to właśnie brak kapitału jest największym hamulcem rozwoju innowacji. 

 

Czytaj więcej
nr 7/2010

Wpływ relacji źródeł finansowania przedsiębiorstwa na wartość projektów inwestycyjnych

Finansowym celem działania przedsiębiorstwa jest maksymalizacja bogactwa jego właścicieli. Wyższa wartość przedsiębiorstwa wiąże się z większymi możliwościami pozyskiwania kapitału na cele rozwojowe po niższych kosztach.

Czytaj więcej
nr 7/2010

Praktyki zarządzania ryzykiem i budżetowania

Praktyki dotyczące modelu i wariancji zastosowań narzędzi zarządzania ryzykiem i budżetowania, na przykładach trzech różnych polskich przedsiębiorstw z branży energetycznej, budowlanej oraz produkcyjnej. 

Czytaj więcej
nr 7/2010

Wykorzystanie arkusza Excel w analizie ryzyka projektu inwestycyjnego

Z realizacją każdego projektu inwestycyjnego związane sa dwa typy analizy - analiza opłacalności oraz analiza ryzyka.

Czytaj więcej
nr 7/2010

Filozofia biznesu według CFO

Swoimi opiniami na temat roli i znaczenia CFO w nowoczesnym biznesie, e-commerce oraz innowacyjnych rozwiązań zintegrowanych dzieli się Sławomir Kubicki CFO Allegro Group.

Czytaj więcej
nr 7/2010

Inwestycje w oku cyklonu

W wywiadzie z z Markiem Goliszewskim założycielem i Prezesem Business Center Club pytamy o to, czy Polska jest krajem proinwestycyjnym, co stanowi największą barierę inwestycyjną dla przedsiębiorców, jak zwiększyć konkurencyjność firmy oraz z jakiej pomocy prawnej i biznesowej może skorzystać przedsiębiorca.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2010

Dobre rady

Niemcy powiedzieli dosyć. Grecja to fajny kraj z przepięknymi krajobrazami i sympatycznymi ludźmi. Jednak za słońce, fetę, oliwki, wino oraz zorbę możemy płacić przez dwa tygodnie, i tylko w czasie wakacji. Przez pozostałe pięćdziesiąt tygodni każdy powinien sam regulować własne rachunki. Niemcy mówią to Grekom, ale myślą także o Hiszpanach i Portugalczykach. Na tamtejszych plażach turyści z Berlina...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2010

Pomiar ryzyka korporacyjnego w praktyce

W dniach 20 i 21 kwietnia odbyło się w Warszawie jedno z najważniejszych wydarzeń dla środowiska zarządzania ryzykiem w Polsce, które zgromadziło blisko 150 osób. W tym roku silną grupę stanowili przedstawiciele sektora publicznego, na który ustawa nałożyła obowiązek wdrożenia zarządzania ryzykiem, zatem są oni szczególnie zainteresowani metodologią, standardami i praktyką związanymi z tym zagadnieniem....

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2010

Gospodarka światowa traci rozpęd

Fundamenty ożywienia gospodarczego są kruche, 39 proc. finansistów uważa, że jesteśmy na samym dnie cyklu koniunkturalnego.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.